söndag 2 januari 2011

Mitt 2010


Hittade dessa 24 frågor på andra bloggar som också för summera mitt 2010.

1. Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Ja, födde barn, startade en egen redaktion och började blogga.
2. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Min syster (lilla Ida), Karro (Cleo), Helena (Astrid), Malin (Julia), Petter & Katrin (inget namn än men det lutar åt Barbro).
3. Vilka länder besökte du? 
Thailand, Malaysia, Vietnam, Danmark, England.
4. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? 
Ja, en smal tajt kropp. Fast shit vad härligt det var att vara gravid ändå. Hur ofta kan man ha tajta kläder utan att bry sig om att magen putar ut och istället vara stolt över att magen putar ut?
Målbild 2011. Jag anno 2009.

5. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Den 8 januari då jag kissade på stickan, den 1-2 maj då vi firade ett års bröllopsdag och maken överraskade med vänner och galej, den 19 juni då jag jobbade ända in i kaklet med kronprinsessbröllopet. Och, självklart och på första plats, den 28 september då jag födde Daisy.
Kors i taket.

6. Vad var din största framgång 2010? 
Att jag lyckades föda barn, att jag under omständigheterna klarade det galant (enligt maken är det att göra en Zlatan att kräkas så av den fysiska ansträngningen), att jag faktiskt kan vara en mamma och är rätt bra på det. Att jag lyckades vara en bra fru till min man (hoppas jag, antar jag). Att jag gjorde så att Aftonbladet också kunde bli ledande på kungliga nyheter.
7. Största misstaget? 
Att jag inte gick på bio mer. Har aldrig velat gå på bio så gärna som sedan jag fick barn och inte kan göra det lika lätt. Banalt med sant.
8. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Nej, men jag har haft tandställning. Det är lite som att vara sjuk och skadad samtidigt. Och så fick jag lätt havandeskapsförgiftning.
9. Bästa köpet? 
Barnvagn? Rätt många vuxenpoäng på det. Och den används flitigt.
Första turen med Brio Go. Och bebis.

10. Vad spenderade du mest pengar på? 
Resor, tandställningen, skönhetsbehandlingar och Daisy.
11. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Daisy. Varje dag, varje sekund sedan hon kom.
Ögongodis.

12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? 
Se tidigare blogginlägg.
13. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare så klart. Jag hade ju absolut inget att hänga läpp över. Eller det skulle vara de svullna elefantfötterna jag hade mot slutet av graviditeten då? Och när jag gått två veckor över tiden var jag ärligt talat lite deprimerad och innerligt trött på det.
14. Vad önskar du att du gjort mer? 
Tagit vara på tillfällena som gavs. När det gäller allt.
Druckit fler sådana här borde jag ha gjort.
Detta är en alkoholfri Piña Colada.

15. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Gått mindre över tiden. Inte gått över tiden alls faktiskt.
16. Hur tillbringade du julen? 
Hos svärföräldrarna i Halmstad.
17. Blev du kär i år? 
Ja, varje dag på nytt i min man. Finns ingen som är så bra på att ta hand om mig som han. Dessutom är han en hunk.
Maken på stranden i Langkawi.

18. Favoritprogram på TV? 
Melodifestivalen, Så mycket bättre, Lite sällskap, True Blood, Mad Men, Greys Anatomy samt Project Runway och The Hills (på datorn). Överlägset bäst var dock The Wire på dvd.
19. Bästa boken du läste i år? 
One Day är den av de senast lästa böckerna som var bäst. Minns inte vilka jag läste i början av året men det var många under de där dryga tre veckorna i Asien.
20. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Parfymen Blanche från Byredo.
21. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? 
Jag gick på mitt första BVC-besök med Daisy, åt lunch ensam, och take out till middag med L en snabbis innan hon var tvungen att åka hem. Maken var på konferens. Det var en rätt tragisk födelsedag faktiskt.
22. Konserter du gick på?
Lady Gaga, Ulf Lundell och Lili & Susie. Vilken jävla mix.
23. Hur skulle du beskriva din stil 2010?
Började som relativt chic och vältränad brunett med tandställning. I halvtid supergravid med tajta klänningar och espadrillos. Mot slutet lite smalare otränad blondin med igen med lite löst sittande koftor ococh ett bländande leende.
I favoritklänningen i sjunde månaden.

24. De bästa nya människorna du träffade? 
Daisy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar